Jag älskar att resa

Jag älskar att resa mer än något annat. Det är lustigt att man kan tycka att resande är det bästa man vet men antaglien beror det på att man får uppleva så mycket nytt. Det spelar ingen roll om man reser i Sverige eller i utlandet tycker jag för det blir i alla fall något nytt som man får se. Jag tycker det finns så många härliga städer och platser i Sverige att besöka att jag i stort sett satsat på att resa i Sverige. Visserligen har jag varit till London och Köpenhamn ett par gånger och det är kul det med. Det som är det roligaste med de stora städerna i Europa är att man kan hitta så mycket bra shopping där. Jag älskar att springa omkring i affärer på min semester och då är det naturligtvis roligare att semestra i ett annat land. Det jag tycker är krångligt är att man måste hålla på att växla till sig annan valuta hela tiden när man är utomlands. Jag tycker det hade varit så mycket bättre om vi i Sverige också hade satsat på att gå över till Euro. Jag kan inte fatta att vi inte gjorde det när så många andra länder gjorde det. Det spelar väl ingen roll med vår gamla krona. Jag tycker sedlarna i Europa är mycket finare och det hade varit så mycket enklare att inte behöva räkna om allt. Kursen är ju hela tiden olika och ibland skall man räkna med att euron är värd åtta och femtio och ibland nio och femtio. Om det hade varit tio kronor hela tiden så hade det ju varit skitenkelt. Jag brukar ha miniräknaren med mig när jag reser utomlands för att verkligen kunna se hur mycket saken jag skall köpa kommer att kosta mig. Så mycket enklare det hade varit om vi också hade haft Euro som valuta. Jag tycker att vi skall folkomrösta om det idag. Jag är säker på att vi skulle införa det om vi bara frågade folk vad de vill.
Jag älskar att resa mer än något annat. Det är lustigt att man kan tycka att resande är det bästa man vet men antaglien beror det på att man får uppleva så mycket nytt. Det spelar ingen roll om man reser i Sverige eller i utlandet tycker jag för det blir i alla fall något nytt som man får se. Jag tycker det finns så många härliga städer och platser i Sverige att besöka att jag i stort sett satsat på att resa i Sverige. Visserligen har jag varit till London och Köpenhamn ett par gånger och det är kul det med. Det som är det roligaste med de stora städerna i Europa är att man kan hitta så mycket bra shopping där. Jag älskar att springa omkring i affärer på min semester och då är det naturligtvis roligare att semestra i ett annat land. Det jag tycker är krångligt är att man måste hålla på att växla till sig annan valuta hela tiden när man är utomlands. Jag tycker det hade varit så mycket bättre om vi i Sverige också hade satsat på att gå över till Euro. Jag kan inte fatta att vi inte gjorde det när så många andra länder gjorde det. Det spelar väl ingen roll med vår gamla krona. Jag tycker sedlarna i Europa är mycket finare och det hade varit så mycket enklare att inte behöva räkna om allt. Kursen är ju hela tiden olika och ibland skall man räkna med att euron är värd åtta och femtio och ibland nio och femtio. Om det hade varit tio kronor hela tiden så hade det ju varit skitenkelt. Jag brukar ha miniräknaren med mig när jag reser utomlands för att verkligen kunna se hur mycket saken jag skall köpa kommer att kosta mig. Så mycket enklare det hade varit om vi också hade haft Euro som valuta. Jag tycker att vi skall folkomrösta om det idag. Jag är säker på att vi skulle införa det om vi bara frågade folk vad de vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0